The PANDORA Tour Kassecykelløb – Brandaktivering - ESSENCIUS

The PANDORA Tour

Udfordring

Med en brand awareness på over 90% er PANDORA et af de mest velkendte brands i Danmark. Men smykkevirksomheden ønskede at skabe en endnu stærkere emotionel forbindelse mellem brandet og de danske forbrugere. Derfor fik Essencius til opgave at udvikle et unikt og vedvarende feel good-koncept med fokus på fælles oplevelser og mindeværdige øjeblikke i et urbant miljø.

Løsning

Vi udviklede derfor verdens første kassecykelløb for kvinder, THE PANDORA TOUR, som blev afholdt i København på Mors dag. Deltagerne cyklede deres mødre, bedstemødre og veninder gennem byens gader i dekorerede kassecykler. Et festligt syn og en mindeværdig oplevelse. Kassecykelløbet fik de mange deltagere til at interagere med brandet på en ny og anderledes måde, så PANDORA i endnu højere grad blev associeret med unikke oplevelser.

Efter kassecykelløbet tidoblede PANDORA billetindtægten og vekslede beløbet til kassecykler, som blev uddelt til børneinstitutioner i hele landet. På den måde førte THE PANDORA TOUR til endnu flere mindeværdige øjeblikke.

Resultat

Under THE PANDORA TOUR blev deltagerne ikke kun mødt af vinkende københavnere og turister på den seværdige rute gennem København. De mødte desuden journalister, fotografer og bloggere, der efterfølgende skrev begejstret om eventet.

Verdens første kassecykelløb, og den efterfølgende donation til børneinstitutioner, resulterede i over 150 presseklip, der nåede et earned audience på tæt ved syv millioner via PR og sociale medier.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?