Derfor findes vi

I Essencius arbejder vi fra hjertet og ud.
Kommunikation handler om følelser.
Det er derfor, vi kan skabe koncepter,
der fascinerer, udfordrer og forandrer.
 
Why

Det tror vi på

Vi tror på, at følelser driver kommunikation. Og følelser kræver engagement og identifikation.

Vi spørger altid: Hvorfor?

Det kan vi

Vi udvikler koncepter og kommunikation, der gør sig fortjent til omtale og dialog.

Hvordan? Ved at bygge mulighed for dialog og engagement mellem brand, forbrugere, bloggere og journalister. Sociale medier, dagblade, nyhedssites, magasiner, events, film, styling og billeder er de primære kanaler, vi bringer i samspil på innovative og involverende måder.

Vi gør dig fortjent til omtale...

How

Det leverer vi

Vi er ikke blege for at sige det. Vi kan stort set alt inden for kommunikation!

Tekst, design, konceptudvikling, krisestyring, pressemøder, billeder, websites, sociale strategier og digital analyse samt marketing er bare eksempler.

Falkeblikket er rettet mod målgruppen...

What

What

  1. Visuel identitet. Branding, identitet, billeder, design
  2. Analyse, data & strategi. Listening, insights, forbrugeranalyse
  3. Digital & Social Media. Facebook, YouTube, Snapchat, Instagram, Pinterest, LinkedIn – content og management
  4. Trade & Instore. POS, sampling, indretning
  5. Event. Brand & produktaktivering, sampling styling
  6. PR & tekst. Pressetekster, brochurer, dialog, produktbeskrivelser, content til social media

Det gør vi

Vi leverer altid en helstøbt løsning. Vi er eksperter i at stille de rigtige spørgsmål på det rigtige tidspunkt. Og finde svarene, natürlich!

 

Indsigt
Hvad er målgruppens ønsker og behov? Hvad er kundens? Og hvorfor har de brug for hinanden? Her ligger det naturlige udgangspunkt for alt vores arbejde.

Pejlemærker
Hvordan placerer virksomheden, produktet eller sagen sig på markedet? Vi identificerer konkurrenter og ligesindede og opstiller succeskriterier og målsætninger.

Kritiske og positive faktorer
Har virksomheden været i modvind blandt forbrugerne, kunderne eller i medierne? Er kampagnen den første af sin slags? Er der politisk bevågenhed på området? Vi finder og fremlægger opgavens udfordringer og drivkræfter, barrierer og belastninger.

Strategi og aktiviteter
I hvilken retning skal vi sejle? Hvad gør vi for at få vind i sejlene?

Og hvor skal vi i havn? En gennemarbejdet og målrettet strategi beskriver, hvad vi gør, hvornår vi gør det, hvordan vi gør det, og hvornår vi forventer at være i mål.

Play-off
Hvordan sikrer vi en succesfuld lancering? Hvad er den optimale timing? Er alle klædt ordentligt på til efterspillet? Selve eksekveringen kan strække sig fra en enkel pressemeddelelse over et dagsevent til kampagner, der løber over flere år. Stram projektstyring sikrer overblikket undervejs.

Kontrol og styring
Hvordan reagerer medierne? Hvad skrives derpå Facebook og Twitter? Gider målgruppen engagere sig, og har vi gjort os fortjent til omtale? Via medieovervågning, dialog med medier og målgruppe samt vurdering og måling af aktørers holdning sikrer vi, at PR-planen går hånd i hånd med virkeligheden.

Resultater og evaluering
Har vi leveret varen? Har vi levet op til forventningerne og skabt værdi? Forhåbentlig har vi begge dele og mere til. Vi evaluerer altid resultaterne sammen med vores kunder– både i løbet af processen og afslutningsvis.

Vi elsker Spørge Jørgen...

Process