Indholdet er den vigtigste driver i

Augmented Reality

Essencius Blog – Marts 2019

Potentialet for at dele eller udleve dine kunders ønsker og drømme er noget nær endeløs i Augmented Reality. I hvert fald på sigt. Lad os bare være realistiske; verden er ikke omvæltet endnu, men med Augmented Reality (AR) er der nye, fantastiske muligheder for at give oplevelser til din målgruppe – sammen med dit brand, eller leveret af dit brand. Hvis du har lyst til at prøve, hvad AR kan, så brug de koder, der er indsat nederst i indlægget.

Oplevelser fremfor visninger

Mulighederne for skræddersyede digitale løsninger bliver kun flere. Tidssvarende markedsføringsløsninger baserer sig på data, der gør det muligt præcist og dynamisk at interagere med forbrugerens konkrete søgen og forbrug. Med Augmented Reality sørger vi for, at du også tilbyder unik og engagerende kommunikation til dine kunder.

Hver eneste forbruger, der har en smartphone på sig, kan opleve et unikt møde med dit brand eller de muligheder, dit brand åbner for. I stedet for at vise forbrugerne dit brands USP’er eller fine, men u-engagerende,  produktbilleder, så åbner AR for involvering og engagement via oplevelser. Vores mål for dit brand er den moderne forbruger, der efterspørger brandoplevelser og synes det er naturligt at interagere med dit brand ved brug af telefonen.

Augmented Reality lukker hul i markedet

Augmented Reality kan lukke det hul i marketing, som findes i dag. Hullet findes mellem print og digital, mellem butik og web-butik, mellem oplevelse og køb. Her skaber Augmented Reality interaktive oplevelser for kunden, der på den måde kreerer sin egen fortælling om brandet. Branded content skabes gennem interaktive oplevelser, og afstanden mellem kunde og produkt eller ydelse nedbrydes. Når kunder selv er med til at skabe oplevelser og aktivt tilvælger det brandunivers, du tilbyder, skabes der en klarere emotionel forbindelse med brandet.

Kreativt indhold forbinder brand med forbruger

Augmented Reality inviterer forbrugeren til at deltage. Forbrugeren er nødt til at være en del af oplevelsen, at være medskaber af oplevelsen.  AR er rammen  og samspillet mellem forbruger og dit brand er fyldet.

Augmented Reality giver mere fordybede oplevelser og udforskning af produkter på et nyt plan. Det har tydelige fordele for forbrugeren og giver brandet den innovative og tidssvarende værdi, forbrugeren ønsker. Når et emotionelt oplevelsesbaseret bånd knyttes mellem brand og forbruger, er brandingen lykkedes med kunden som aktiv medspiller. Det er et af Augmented Realitys helt store potentialer i forhold til branded content.

Augmented Reality forløser branded content

AR er en rigtig god kanal til Branded content, fordi der er så gode muligheder for aktiv og oplevelsesbaseret storytelling.:

1: Augmented Reality er et optimalt medie til co-kreation mellem brand og forbruger.

2: Augmented Reality fungerer godt til at fortælle historier om eller relateret til brandet.

3:  Augmented Reality involverer forbrugerens følelser.

Prøv AR her:
– med Snapchat

Åbn Snapchat og fokuser på koden med kameraet. Åbn portalen og gå frem med telefonen, så du går ind i billedet

– med Facebook

Fokuser på koden med kameraet og accepter anmodningen. Se dig omkring inde i billedet

2019-04-02T10:16:07+00:00