Blog2021-09-08T10:26:11+01:00

FORTÆLLINGER OM
KOMMUNIKATION OG BRANDAKTIVERING

Vi blogger om influencer marketing, design, storytelling, AR, PR og SoMe i skøn forening


Storytelling – Den stærke fortælling er vejen til forbrugernes hjerter

Ved at skabe den helt rigtige storytelling om dit brand, får du skabt en interesse og en nysgerrighed om dine produkter, så historien og følelsen hænger ved hos forbrugerne – også efter endt kampagne. For med den gode, stærke storytelling, baner du vejen til kundernes hjerter og loyalitet. Og loyale kunder vil til enhver tid vælge dit brand fremfor konkurrenternes.

Pandemi – en kommunikativ smeltedigel du skal turde fyre op i

Kommunikativt har COVID-19-pandemien stillet os stolen for døren og krævet nytænkning. Pandemien har krævet og kræver stadig, at vi ser på vores kommunikation, som vi ser på opgaverne i et Escape-room eller når vi spiller Hint. Opgaver og udfordringer skal løses. Også selv om vi ikke har prøvet det før, og det kan føles utrygt.

Issues Management: sådan lærer du at se om hjørner

De fleste brands og virksomheder har issues. Men det er ikke alle virksomheder, der tager de issues alvorligt eller er gode til at håndtere dem – inden de udvikler sig til kriser eller inden konkurrenterne positionerer sig på et issue. Issues management er et strategisk kommunikationsredskab til at ændre, fastholde eller udvikle, hvordan et brand opfattes hos vigtige stakeholders.

Reputation Management: 3 tip til bedre præsentationer, taler og dialoger

Hvis det af og til er din opgave at inspirere, motivere og guide medarbejdere eller påvirke en målgruppe, så læs videre. Kommunikationsarbejde burde altid omfatte omdømme-arbejde – for dig som person, for dit brand eller din virksomhed. Det er det Reputation Management handler om. Strategisk kommunikation skal skabe omdømme. Image. Karakter. Strategisk kommunikation er ikke bare at råbe højst. Eller at betale mest for at kommunikere.

Få succes med Influencermarketing

Influencermarketing er en meget veletableret form for online marketing. Ifølge en artikel fra Forbes i 2020 vil influencermarketing fortsat være en uvurderlig og tryghedsskabende mekanisme, der kan udnyttes til at etablere brandidentitet. Det er et hurtigt voksende marked, hvor 17% af globale virksomheder  bruger over halvdelen af deres marketingbudget på influencermarketing, hvor over halvdelen af den befolkning, som er online, følger mindst én influencer

Brug de fem nyhedskriterier og få mere og bedre medieomtale

De fem nyhedskriterier er et journalistisk værktøj, som hjælper dig med at mediesikre en historie. Hvis din historie eller pressemeddelelse opfylder et eller flere af kriterierne, er du godt på vej. Her giver vi dig vores bud på, hvordan du bruger de fem nyhedskriterier for at få succes med din pressemeddelelse og dermed mere medieomtale.