FORTÆLLINGER OM
KOMMUNIKATION OG BRANDAKTIVERING
KOMMUNIKATION OG BRANDAKTIVERING
Vi blogger om influencer marketing, design, storytelling, AR, PR og SoMe i skøn forening
Storytelling – Den stærke fortælling er vejen til forbrugernes hjerter
Ved at skabe den helt rigtige storytelling om dit brand, får du skabt en interesse og en nysgerrighed om dine produkter, så historien og følelsen hænger ved hos forbrugerne – også efter endt kampagne. For med den gode, stærke storytelling, baner du vejen til kundernes hjerter og loyalitet. Og loyale kunder vil til enhver tid vælge dit brand fremfor konkurrenternes.
Hvad er reglerne for influencer marketing?
Hvad er reglerne for influencer marketing? På trods af at influencer marketing er blevet en del af hverdagen på de sociale medier, så er det stadig et område, som mange, især virksomheder, har svært ved at finde rundt i. For hvor går grænsen mellem at anbefale [...]
Har dit brand lyd og bliver du hørt?
Lyd er det første, vi opfanger, og derfor også smart at koble til marketingting-mikset. Ud over at høresansen er vores hurtigste sans er den også ’svær at lukke for’.
Pandemi – en kommunikativ smeltedigel du skal turde fyre op i
Kommunikativt har COVID-19-pandemien stillet os stolen for døren og krævet nytænkning. Pandemien har krævet og kræver stadig, at vi ser på vores kommunikation, som vi ser på opgaverne i et Escape-room eller når vi spiller Hint. Opgaver og udfordringer skal løses. Også selv om vi ikke har prøvet det før, og det kan føles utrygt.
Issues Management: sådan lærer du at se om hjørner
De fleste brands og virksomheder har issues. Men det er ikke alle virksomheder, der tager de issues alvorligt eller er gode til at håndtere dem – inden de udvikler sig til kriser eller inden konkurrenterne positionerer sig på et issue. Issues management er et strategisk kommunikationsredskab til at ændre, fastholde eller udvikle, hvordan et brand opfattes hos vigtige stakeholders.
Reputation Management: 3 tip til bedre præsentationer, taler og dialoger
Hvis det af og til er din opgave at inspirere, motivere og guide medarbejdere eller påvirke en målgruppe, så læs videre. Kommunikationsarbejde burde altid omfatte omdømme-arbejde – for dig som person, for dit brand eller din virksomhed. Det er det Reputation Management handler om. Strategisk kommunikation skal skabe omdømme. Image. Karakter. Strategisk kommunikation er ikke bare at råbe højst. Eller at betale mest for at kommunikere.
Få succes med Influencermarketing
Influencermarketing er en meget veletableret form for online marketing. Ifølge en artikel fra Forbes i 2020 vil influencermarketing fortsat være en uvurderlig og tryghedsskabende mekanisme, der kan udnyttes til at etablere brandidentitet. Det er et hurtigt voksende marked, hvor 17% af globale virksomheder bruger over halvdelen af deres marketingbudget på influencermarketing, hvor over halvdelen af den befolkning, som er online, følger mindst én influencer
Brug de fem nyhedskriterier og få mere og bedre medieomtale
De fem nyhedskriterier er et journalistisk værktøj, som hjælper dig med at mediesikre en historie. Hvis din historie eller pressemeddelelse opfylder et eller flere af kriterierne, er du godt på vej. Her giver vi dig vores bud på, hvordan du bruger de fem nyhedskriterier for at få succes med din pressemeddelelse og dermed mere medieomtale.
Guide: Fem gode råd til din pressemeddelelse
Hvordan skriver man en god pressemeddelelse? Målgruppe, sprog, nyhedstrekant, pressebillede og medievalg. Fem ting, du skal være opmærksom på, når du skriver en pressemeddelelse. Tjek her og få mere målrettet omtale.
Sådan ser en god PR-kampagne ud – vi har udvalgt tre stærke bud
Stærke PR-kampagner får dig til at føle noget. At reagere på kampagnen. Få vores bud på tre succesfulde PR-kampagner og læs hvorfor, de er succesfulde.