FORTÆLLINGER OM
KOMMUNIKATION OG BRANDAKTIVERING
KOMMUNIKATION OG BRANDAKTIVERING
Vi blogger om influencer marketing, design, storytelling, AR, PR og SoMe i skøn forening
Mediehåndtering – klassiske medier hitter under COVID-19.
Mediehåndtering har været afgørende i kampen for at holde COVID-19 under kontrol. Men hvordan har mediehåndteringen fungeret og har den nået de unge? Vi har spurgt dem.
PR-TENDENS #SAMMENHVERFORSIG
Aldrig før har myndigheder opfordret folk til at være digitalt sociale. Det betyder ikke blot et skift fra aktiviteter og events til digital PR. Målet med PR har også ændret sig: PR skal ikke primært sælge i disse tider eller skabe en kortsigtet markedsgevinst. PR skal bygge omdømme.
B2B PR og Storytelling: Tinder for køer!
Vi har med stor misundelse, næsten ærefrygt, set på et britisk klasse-eksempel på kreativ storytelling. Og nej det handler ikke om Brexit. Det handler om B2B-marketing, køer og landbrug. Og om salg!
7 citater, der forklarer værdien af PR
For langt de fleste er det både grænseoverskridende og for selvpromoverende at sige: ”Jeg er rigtig god til det, jeg laver.” De fleste modtagere af sådan et udsagn synes også, at det klinger hult. De tror ikke rigtig på det. Og det er lige her, et PR-bureau skal på banen.
Start dine kampagner med PR. Så sælger de bedre.
Forbrugere tror mere på det, der står på de redaktionelle sider, end på det, der står i annoncer. Derfor bør dine kampagner sættes i gang med PR. Den troværdighed dit produkt eller sag får via redaktionel omtale, kan du bringe med gennem resten af din kampagne. Og så er du tættere på et salg, end du ellers vil være.
Augmented Reality bringer den virkelige verden ind i den digitale
Kunders engagement time med dit brand øges, når du bruger Augmented Reality. Derfor giver det mening at gøre maksimal brug af teknologien.
Indholdet er den vigtigste driver i AR
AR kan bruges til at skabe Branded content, der forbinder brand og forbruger på nye og kreative måder
Augmented Reality
Augmented reality bliver de næste år en stor del af forbrugernes liv – er dit brand og dine produkter klar til at træde ind i den virtuelle krig om forbrugernes opmærksomhed, præference og loyalitet?
Brandaktivering
Brands og budskaber er der nok af. Derimod mangler der interaktion og involvering og derfor også loyalitet og brand-love. Brandaktivering handler om at knytte en følelsesmæssig relation mellem forbruger og brand gennem mindeværdige oplevelser. Vi har specialiseret os i brandaktivering baseret på stærke fortællinger, der giver værdi for forbruger, brand og medier.
Influencer marketing – kender du reglerne?
DR har sparket gang i debatten om influencer marketing. DR fremhæver, at mange influencers ikke følger reglerne. Essencius har bidraget til Forbrugerombudsmanden, Medierådet og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens undervisningsmateriale ’Social Star’. Se med og tilpas dit brands strategi for influencer marketing.