Få succes med influencermarketing

Influencermarketing er en veletableret og effektiv form for online marketing og branding. Ifølge en artikel fra Forbes i 2020 vil influencermarketing fortsat være en uvurderlig og tryghedsskabende mekanisme, der kan udnyttes til at etablere brandidentitet. Det er et hurtigt voksende marked, hvor 17% af globale virksomheder  bruger over halvdelen af deres marketingbudget på influencermarketing, hvor over halvdelen af den befolkning, som er online, følger mindst én influencer.

Når du hyrer en influencer til at reklamere for dit brand, er der mange ting, du skal overveje for at skabe et så succesfuldt samarbejde som muligt.

Influencermarketing kan være en meget effektiv marketingstrategi, men den kommer også med en række udfordringer: At sætte det rette marketingmål, vælge den type kampagne du vil køre, vælge den rigtige platform og ikke mindst den rigtige influencer. Når målene er klart defineret, bliver det nemmere for dig at finde den rette influencer, som både kan kommunikere effektivt til dit brands målgruppe og samtidig engagere dem.

De fire beslutninger du skal tage, før du vælger en influencer:
  1. 01 – Definer dit brands marketingmål
  2. 02 – Vælg den kampagne, du vil køre
  3. 03 – Vælg den bedste platfrom
  4. 04 – Vælg influencerens størrelse

Vi har lavet en booklet, der indeholder tips og tricks samt de fire beslutninger, du skal tage, før du vælger en influencer til dit brand. Du kan bruge den, når du vil styrke din influencerstrategi og blive klogere på influencermarketing. 

Vi håber, du og din virksomhed vil finde vores guide brugbar.

Få hele guiden her!

Marketing by

Læs vilkår og betingelser her