Kom i gang med influencermarketing

Influencermarketing er i dag en veletableret og effektiv form for online marketing. Ifølge en artikel fra Forbes 2020 vil influencermarketing fortsat være et stærkt værktøj, som vil bidrage til at skabe tillid til brands og samtidig etablere brandidentitet. Det er et hurtigt voksende marked, hvor omkring 17% af de globale virksomheder bruger mere end halvdelen af deres marketingbudget på influencermarketing. Det er også sådan, at over halvdelen af befolkningen, som i dag er online, følger mindst en influencer.

Når du hyrer en influencer til at reklamere for dit brand, så er der en række ting, du skal have in mente og overveje for at opnå det bedste resultat.

Influencermarketing kan være en effektiv marketingstrategi, men den kommer også med en række udfordringer: At sætte det rette marketingmål, vælge den type kampagne du vil køre, vælge den rigtige platform og ikke mindst den rigtige influencer. Ved at starte med at forholde dig til disse ting, vil det blive nemmere for dig at finde den rette influencer, som vil passe til dit brand og som samtidig formår at kommunikere og engagere dit brands målgruppe.

De fire beslutninger du skal tage, før du vælger en influencer:
  1. 01 – Definer dit brands marketingmål
  2. 02 – Vælg den kampagne, du vil køre
  3. 03 – Vælg den bedste platform
  4. 04 – Vælg influencerens størrelse

Vi har lavet en booklet, der indeholder tips og tricks samt de fire beslutninger, du skal tage, før du vælger en influencer til dit brand. Du kan bruge den, når du vil styrke din influencerstrategi og blive klogere på influencer marketing. Du bliver desuden tilmeldt vores nyhedsbrev, og får en forlomme på kommunikationsmarkedet.

Vi håber, du og din virksomhed vil finde vores guide brugbar.

Få hele guiden her!

Marketing by

Læs vilkår og betingelser her