Project Description

ANTHON BERG – JULEREJSEN

Udfordring

Anthon Bergs pay off ‘You Can Never Be Too Generous’ skulle bringes til live og Anthon Berg skulle nå yngre målgrupper. Essencius fløjtede til afgang for Den Generøse Julerejse, og Anthon Berg i samarbejde med Arriva kørte studerende gratis hjem til jul, kom generøsitet for alvor på dagsordenen. Det blev en massiv succes – både socialt, digitalt og analogt. Året efter var udfordringen at skabe mindst lige så gode resultater – selvom nyhedsværdien var falmet.

Løsning

Det andet år perfektionerede vi Den Generøse Julerejse. Vi kørte til flere destinationer. Vi fordoblede antallet af studerende, der kunne komme gratis hjem. Valutaen generøsitet blev udfoldet, så studerende ‘betalte’ med generøse gerninger. Og med hensyn til julehyggen, gav blandt andet L.I.G.A, Thomas Skov og Anette Heick den alt, hvad remmer og rensdyrets seletøj kunne holde undervejs.

Resultat

Billetterne blev revet væk på få timer, mediernes interesse var stor og deltagernes engagement intenst. PR-indsatsen nåede nye højder og gav 169 presseklip, der nåede 2,7 millioner læsere. På sociale medier spredtes det generøse budskab til et reach på 475.000 brugere og flere end 30.000 engagerede brugere.

Det vedvarende juleformat har henover 4 år skabt fantastiske resultater for Anthon Berg og mindeværdige oplevelse for forbrugerne. Både unge studerende, deres familier, julerejsende, der mødte de rullende pink ‘marcipanbrød’ og dem, der fik besøg af Den Generøse Julerejse.

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os