Projekbeskrivelse

Anthon Berg – Kysse-flashmob

Udfordring

Med lanceringen af ’Sweet Moments’ ønskede Anthon Berg at hylde livets små glæder – og kærligheden. Det var op til Essencius at få de små chokoladelækkerier til at give romantisk genklang på sociale medier.

Løsning

Kort før Valentinsdag indtog 70 mennesker metroen i København og delte et sødt øjeblik med deres kærester. Parrene begyndte at kysse og flashmob’en var i gang. Ud over de forbløffede morgenrejsende var der også fotografer og kameramænd med i metroen, og kort efter var den kærlige metrotur klar til deling på Facebook.

Resultat

Anthon Berg fik på 24 timer mere end 2.000 likes på deres facebooksider, og efter 72 timer mere end 27.000 sidevisninger og 3.500 likes i alt. Kysse-flashmob’en blev genset 60.000 gange på nettet, og historien blev bragt af mere end 126 medier. Det er vist dét, man kalder et ’Sweet moment’ både for kunden, romantikeren ved skærmen og bureauet bag.

Anthon Berg Sweet Moments poser
Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os