Calvin Klein 2019-01-18T08:37:49+00:00

Project Description

Calvin Klein

Udfordring

Calvin Klein ønskede en svensk lancering af den nye duft Woman, som er en hyldest til kvinder, der inspirerer andre kvinder. Parfumen skulle vække opmærksomhed både online og offline med fokus på forskellige typer kvinder, fællesskab og energi.

Løsning

Vi besluttede at lancere den nye duft på et uventet sted og etablerede et samarbejde med Tjejmilen i Stockholm, som er Sveriges største kvindeløb og event for kvinder. Her kunne de svenske kvinder prøve duften og nyde den i en eksklusiv Calvin Klein-atmosfære. Samtidig integrerede vi udvalgte influencers og ELLE Sverige i kampagnen for at udbrede kendskabet til parfumen både online og offline.
ELLE Sverige afholdt blandt andet en konkurrence på Instagram, hvor kvinder skulle tagge en veninde, som de ønskede at gennemføre løbet med – og som inspirerede dem. På den måde hørte næsten 100.000 kvinder om den nye duft. 50 glade kvinder vandt adgangsbilletter til at deltage i løbet for team Calvin Klein og modtog specialdesignede T-shirts og løbe-kit.

På Tjejmilen skabte vi et luksuriøst Calvin Klein-område, hvor kvinderne i selskab med influencers blev forkælet og heppet på inden løbet. Teltet blev også samlingspunkt for mange andre af de 23.000 løbere både før og efter løbet, som selvfølgelig også fik en sample på den nye Calvin Klein-duft.

For at give endnu flere kvinder mulighed for at prøve duften og eksponere Calvin Klein yderligere uddelte vi samples på pladsen og dokumenterede dagen med hjælp fra vores filmteam, så der også blev kreeret indhold til ELLE Sverige, der kunne leve videre efter eventen

Resultat

Med hjælp fra kvinderne på team Calvin Klein og vores stylede sampling-crew fik vi eksponeret den nye duft for 23.000 kvinder og samplet mere end 6.000 duftprøver under Tjejmilen. Vores filmteam leverede kvalitetscontent til ELLE Sveriges Instagram, der skabte kendskab til den nye parfume blandt 100.000 kvinder. Alt i alt var resultatet en værdiskabende og lokal implementering af en global kampagne, der havde relevans for forskellige typer kvinder, både online og offline.

hvidt essencius logo på lysegrøn cirkulær baggrund

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os