Coca-Cola Arctic Home 2018-01-12T21:54:58+00:00

Project Description

COCA-COLA ARCTIC HOME

Udfordring

Isbjørnen har været et af Coca-Colas mest skattede ikoner siden 1922. Men isbjørnens hjem, Arktis, smelter på grund af den globale opvarmning.
Derfor søsatte Coca-Cola og WWF i 2013 kampagnen ‘Arctic Home’ i hele Europa for at hjælpe de truede, hvide kæmper. De bad os om at råbe medier og isbjørne-elskere i Danmark op.

Løsning

Vi placerede en to ton tung isskulptur af en isbjørnefamilie foran Tycho Brahe Planetarium i København. Via en applikation på Facebook gav vi danskerne 60 timer til at redde isbjørnene. Like eller del, så forbliver temperaturen lav. Gør ingenting, så stiger temperaturen i luften omkring isbjørnefamilien én grad hver sjette time. Dramaet kunne følges på en live-stream, og danskerne valgte aktivt at redde isbjørnene.

Resultat

I løbet af de 60 timer eksperimentet varede genererede det 35.000 interaktioner, og historien spredte sig hurtigt på sociale medier. Isbjørnene blev fulgt i flere store danske medier og blev transmitteret til millioner af seere i hele verden via den internationale nyhedskanal TRT. Kampagnen blev nomineret til en DIA i kategorien ’Social Media Activity’ og vandt senere en Mashie Award. Idé og eksekvering blev varetaget af Essencius. IUM var mediebureau og Wunderman digitalt bureau.

“Essencius formåede at gøre problematikken
omkring isbjørnenes arktiske hjemsted nærværende og relevant for danskerne, og samtidigt oplevede vi, at danskerne involverede sig i Coca-Cola på en ny og anderledes måde. Kampagnen blev en stor succes”.

Line Beck-Fischer, Brand Activation Manager, Coca-Cola Nordic Services

35.000 interaktioner
på 60 timer

Arctic Home
version 2

Skal vi tage en snak?

HAR DU EN UDFORDRING, VI SKAL HJÆLPE MED?

Kontakt os