Projekbeskrivelse

Coca-Cola #HappyMoves

Udfordring

Hver fjerde stopper med at dyrke sport i teenageårene. Coca-Cola Danmark og DGI vil stoppe den tendens og få flere unge i bevægelse. Faktisk er målet at aktivere 100.000 danskere i alderen 16-29 inden 2020, for at de kan få et socialt, sundt og aktivt liv.
Selvom Coca-Cola Danmark og DGI er to meget forskellige brands, er der fælles mål og fælles træk som fokus på leg, sjov og plads til alle, der er afgørende for begge parter.

Løsning

Essencius skabte #HappyMoves. En række forskellige gratis aktivitetsmuligheder som street soccer, stangtennis, akroyoga og ballebold ved løbende events i København, Aarhus, Odense og Aalborg. Alle drevet af lokale HappyMoves-agenter som ’first movers’, der også styrer kommunikationskanaler via lokale SoMe-sider.
Fælles for alle aktiviteter er, at det skal være tilgængeligt og lige for alle. Man skal kunne være aktiv uden forudsætninger.

Resultat

HappyMoves foregår i øjenhøjde med de unge, og størstedelen af indholdet og udbuddet af aktiviteter planlægges af unge. Derfor er det allerede blevet en succes, hvor flere tusinde unge deltog mere end 80 HappyMoves-events.

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os