Projekbeskrivelse

Coca-Cola Life

Løsning

Vi tog udgangspunkt i Coca-Colas ikoniske røde farveunivers, hvor den nye Coca-Cola life med sin grønne farve i den grad skiller sig ud. Umiddelbart er det let at skelne mellem den grønne og den røde farve – medmindre man er rød-grøn farveblind. Det inspirerede os til at målrette lanceringen til farveblinde, så de som de første kunne læse, at life var på vej til Danmark. På den måde udviklede vi en integreret PR- og marketing-kampagne baseret på præmissen om at engagere mange ved at tale til få.

Udfordring

Coca-Cola Danmark skulle introducere Coca-Cola life, var det den største produktlancering siden 2007. I og med Danmark var et af de sidste lande i Vesteuropa til at lancere det nye medlem af Coca-Cola-familien, kendte mange danskere allerede til produktet. Produktlanceringen var derfor en forventelig nyhed, så det krævede en ekstraordinær indsats og en kreativ idé i særklasse, hvis det skulle lykkes at skabe interesse og engagement.

Resultat

Kampagnen blev, så vidt vides, den første direkte rettet mod farveblinde nogensinde. I kampagnen formåede vi ikke bare at engagere farveblinde, men i endnu højere grad at engagere en stor del af de nysgerrige danskere, som ikke kunne tyde budskabet. I Danmark nåede vi et earned audience på mere end 12 millioner, og kampagnen fik desuden global opmærksomhed fra lande så langt væk som Australien, Vietnam og USA. På globalt plan nåede vi et earned audience på overvældende 100 millioner.

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os