Den Gamle Fabrik: Bærfolket 2018-01-17T13:17:18+00:00

Project Description

Den Gamle Fabrik – Bærfolket

Udfordring

I tv-reklamen ’Bærfolket’ havde Den Gamle Fabrik allerede et fantastisk familievenligt univers. Producenten ønskede at vække ’Bærfolket’ til live og etablere et mere direkte og emotionelt link mellem produkt og univers. Med tydelig hensyntagen til familiens primære indkøbsansvarlige.

Løsning

Vi bad en af Danmarks mest populære børnebogsforfattere, Lene Kaaberbøl, om at fortolke reklameuniverset til en børnebog. Talentfulde Anders Walther blev spurgt, om han ville give karaktererne liv med sin streg og Sebastian Klein om at lægge stemme til en digital version.
Resultatet blev ’Fortællinger om Bærfolket’ – en børnebog om jordbærpigen Dug. Bogen udkom både som trykt børnebog og som app, og blev efterfulgt af en succesfuld 2’er; “Flere fortællinger om Bærfolket”.

Resultat

Med fem hjerter fra Politikens boganmelder, mere end 110.000 App Store-downloads og flot placering på bestsellerlisterne viser børnebogskampagnen, at god litteratur kan leve godt både i Bilka, på biblioteket og på den hjemlige boghylde.
Kampagnen for Den Gamle Fabrik fik både dækning i traditionelle medier som Aftenshowet, i landsdækkende aviser samt hos førende bloggere.
Læs mere om Den Gamle Fabriks marmelade og Bærfolket på Den Gamle Fabriks egen hjemmeside.

”Med ’Fortællinger om Bærfolket’ har Essencius skabt en original og effektiv aktivering af vores reklameunivers og i den grad knyttet vores brand sammen med historiefortælling.
Den Gamle Fabrik fik ekstrem værdifuld redaktionelomtale på medieplatforme, vi ellers aldrig ville nå ud på, og kampagnen har givet vores brand helt nye touchpoints til vores forbrugere”.

Maja Fogt Jørgensen, produktchef ved Den Gamle Fabrik

Når én bliver til to

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfording, vi skal hjælpe med?

Kontakt os