Projekbeskrivelse

Driscoll’s gør det BÆRbart

Udfordring

I marts og april 2020 satte Covid19-pandemien stort præg på danskernes hverdag. Den personlige frihed var indskrænket, muligheden for at være sammen var stærkt begrænset, storcentre var lukkede og så videre. Netop i den periode lancerede den globale bærproducent Driscoll’s en ny og mere bæredygtig emballage til de friske bær. En lancering, der skulle vække opsigt både online via sociale medier og i magasiner og aviser.

Men tiden var ganske speciel og krævede forståelse for forbrugernes nye situation. Vores opgave blev derfor også at hjælpe Driscoll’s med at vise lokalt engagement under hensyntagen til Covid19.

Løsning

En tydelig fællesnævner for de danske forbrugere var aflysninger. Aflysning i massevis. Af barnedåbe, konfirmationer, fødselsdage og bryllupper. Og det var selvklart en kilde til frustration og ærgelse for rigtig mange danskere, der havde set frem til gode timer med venner og familie.

Derfor etablerede vi et samarbjede med tre dygtige influencere fra tre dele af Danmark. Jon Edlund fra Midtjylland, Grødgrisen fra Fyn og Frederikke Wæhrens fra Hovedstadsområdet. Sammen bad Driscoll´s og influencerne danskerne om at fortælle, hvorfor de havde brug for et lille lyspunkt, brug for at det hele blev lidt mere BÆRbart. Eller fortælle hvem de gerne ville glæde med med et sødt lille lyspunkt i en tung tid. Blandt alle der fortalte deres historie, udvalgte vi seks som modtog en fantastisk kage eller brunch fremtryllet af vores dygtige influencere.

Resultat

I hundredevis af danskerne reagerede på opfordringen og fortalte hver deres personlige historie om, hvordan Covid19 havde sat en stopper for festligheder og samvær. Mange ønskede at glæde par, der havde udskudt et bryllup, andre ville glæde deres teenagedatter med lidt sødt, mens en ny dato for konfirmationen blev fastlagt og atter andre ville sætte et lille plaster på såret over aflyste runde fødselsdage eller missede gensynssammenkomster efter årelange rejser.

En sød, hjertevarm og meget lokal aktivering af et globalt brand. Og ja – den bæredygtige nye emballage blev både vist og omtalt.

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os