Project Description

Electrolux – Style Well Cared For

Udfordring

I foråret 2015 stod Electrolux foran lanceringen af UltraCareEco – en ny vaskemaskine særligt udviklet til at håndtere eksklusivt og følsomt modetøj, man ellers ville gå til et professionelt renseri med. Med den nordiske kampagne Style Well Cared For ville Electrolux have tag i den moderne, modebevidste forbruger. Kampagnen og PR-strategien skulle gennem et kreativt koncept styrke Electrolux’ brand, position og troværdighed inden for modebranchen og hos målgruppen. Målsætningen var at brande UltraCare som et ’must have’ for den danske fashionista.

Løsning

Sammen med det fremadstormende danske designerbrand STORM & MARIE udviklede vi fire særligt designede ’limited editions’ af UltraCareEco, der matchede brandets kommende efterårskollektion. Vaskemaskinerne blev udstillet i STORM & MARIES butikker, Magasin, Elgiganten og ved Københavns Modeuge. Desuden etablerede vi samarbejder med ELLE samt modebloggerne Laura Lawaetz og Itsfashionbaby, der skrev om kampagnen og deltog i vores kampagnefilm. Endelig aktiverede vi kampagnen på Facebook, hvor man kunne vinde én af de eftertragtede maskiner.

Resultat

Med kampagnen blev Electrolux brandet som en troværdig og berettiget spiller i modebranchen, og med budskabet om Style Well Cared For lykkedes det at sætte fokus på, hvordan fashionista’er kan passe bedre på dyrt modetøj. Samarbejdet med STORM & MARIE førte både til stor buzz i modebranchen samt massiv medieomtale. Kampagnen resulterede i over 75 medieklip til en PR-værdi på over 3,2 mio. kr. og et earned audience på 2,3 mio. På sociale medier var resultaterne imponerende med en engagement rate på 3,4%, en interaction rate på 42% og mere end 6.000 klik i Facebook-konkurrencen.

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os