Projekbeskrivelse

En Coca-Cola for et kys

Udfordring

Julen er hjerternes fest. Og Coca-Cola har altid været tæt forbundet med juletiden. Men julen er også travl og stresset for mange danskere.
Coca-Cola Danmark ønskede at styrke sin position i julemarkedet med overraskende og søde aktiviteter, der fik danskerne til at stoppe op i den travle tid. Derfor fik Essencius til opgave at udvikle earned og shared media-kampagneaktiviteter, som kunne sprede ekstra juleglæde blandt danskerne.

Løsning

En Coca-Cola for et kys. På Københavns Hovedbanegård midt i juletravlheden installerede vi en sodavandsautomat med en mistelten, der delte Coca-Cola’er ud, når forbipasserende gav hinanden et kys. Folk reagerede med glæde, smil og overraskelse, og det blev alt sammen fanget på film.

Pynt op med din Coca-Cola. Vi aktiverede Coca-Colas egen julesløjfe, som prydede alle flaskerne i julen 2015 som en særlig etiket, der nemt kunne foldes ud til en fin julesløjfe. Vi sendte flasken med julesløjfeetiketten til en række udvalgte medier og toneangivende bloggere.

Resultat

Filmen med de kyssende julerejsende nåede på blot 24 timer et earned audience på mere end 1,8 millioner via PR og sociale medier. Alene på YouTube blev den set af mere end 100.000 brugere.

Julesløjfeetiketten blev vel modtaget hos journalister og bloggere, som skrev begejstret om den. Via PR og sociale medier nåede den et earned audience på knap 700.000.

Hvide Coca Cola flasker
Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os