Marc Jacobs – Daisy Love 2018-08-30T11:17:54+00:00

Project Description

Marc Jacobs – Daisy Love

Udfordring

Marc Jacobs ønskede en skandinavisk lancering af deres nye duft Daisy Love. En lancering, der skulle vække opsigt både online via sociale medier og offline med pop-up-shops og kreativ sampling i bybilledet.

Vores opgave var at aktivere den eksisterende brandplatform og sikre bred synlighed og engagement via sampling og trafik til pop-up-shoppen.

Løsning

Den nye duft Marc Jacobs Daisy Love har duftnoter af blandt andet multebær, og den forfriskende duft er som skabt til den unge, skandinaviske kvinde. Vi lancerede duften i både København og Stockholm med eksklusive forbrugerevents i henholdsvis Magasin og Åhlens.

I begge storbyer samplede vi duftprøver uden for stormagasinerne og inviterede alle til en eksklusiv pop-up-shop indenfor. Her modtog besøgende en voucher til en særligt udviklet og fotogén Daisy Love-is baseret på multebær –  vi fusionerede duft og smagsnoter. På denne måde sikrede vi trafik til pop-up shoppen. En trafik der hurtigt blev konverteret til online synlighed i form af billeder af den eksklusive brandede Marc Jacobs-is.

Hele aktiveringen blev kickstartet af influencers, der sikrede høj synlighed i målgruppen både før, under og efter samplingen.

Resultat

På de blot to dage i København og Stockholm samplede vi 15.000 parfumeprøver og serverede 4.500 Daisy Love-is med vanilje og multebær.
Med isen som samtaleskaber for den nye duft, skabte vi massiv trafik til pop-up-shopperne, og med den salgsfokuserede samplingmekanisme formåede lanceringen både at løfte brand love og lede til salg.

hvidt essencius logo på lysegrøn cirkulær baggrund

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os