Projekbeskrivelse

Movember

Udfordring

Movember er en af verdens største velgørenhedsorganisationer, og når kalenderen viser november, er det atter tid til at anlægge overskæg for at sætte fokus på mænds helbred og samle ind til ny forskning. Som Movembers svenske kommunikationsbureau var det vores mission at skabe den rette omtale; vi skulle fortælle Movembers historie, få støtter til at registrere sig og få indsamlingen til at stige. Eftersom Movember er en årlig begivenhed, lå der også en udfordring i at skabe fornyet interesse for bevægelsen i medierne.

Løsning

Ved at skabe en bred kampagne med skræddersyet kommunikation, mediesamarbejder og ikke mindst kendte ambassadører inden for nøgleområder som sport, IT, gaming og gourmet, var vi sikre på at nå ud til så mange mænd som muligt.

Svenske NFL hockey-spillere, Michelin-kokke, Premier League fodboldspillere, sangere, pod-castere og modemænd – alle lagde ansigt til kampagnen og til ’shave-downs’ i begyndelsen af november. De delte det materiale, der var klargjort til deres egne profiler på de sociale medier og opfordrede på den måde deres tusinder af følgere til at deltage i kampagnen – og medvirkede på den måde til, at Movember gik viralt.

Resultat

Resultaterne for Movember Sverige 2014 blev mere end fordoblet i forholdet til kampagnen året før med mere end 12.600 deltagere og 4,6 millioner svenske kroner indsamlet. De kendte ambassadører var overalt i mediebilledet – under ragekniven i morgen-tv, ved mikrofonen i landsdækkende radio og citeret overalt i pressen. Det blev der skrevet 350 artikler om Movember, og året efter eksploderede det antal til 650.

Den svenske Movember-kampagne vandt Movember Foundations ’Campaign of the Year’ foran 20 andre landskampagner.

Overvejer I et nyt bureau til jeres hjertesag? Så se mere her

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os