Singapore Airlines 2018-01-31T14:02:24+00:00

Project Description

Singapore Airlines

Udfordring

Flymad er et udskældt fænomen. Menneskets smagsløg er reduceret i luften, og det er der både fysiologiske og støjmæssige årsager til. Man kan fx ikke smage ordentligt, når man sidder tæt på flymotorer. Og dét, at maden serveres i en plastik- eller aluminiumbeholder og ikke på en tallerken, påvirker også vores smagsløg negativt. Singapore Airlines, som i forvejen serverer god mad ombord, satte sig for at gøre noget ved sagen og gav Essencius til opgave at håndtere projektet.

Løsning

I efteråret 2015 inviterede vi en håndfuld danske stjernekokke til at give hver deres bud på en ny æra af flymad – til både Economy Class og Business Class. Der var naturligvis tale om Michelin-kokke, der netop kræser lidt ekstra for dét, vi putter i munden. De udvalgte, der blev inviteret til at dyste, var Claus Henriksen fra Dragsholm Slot, Henrik Yde fra Kiin Kiin og Mikkel Maarbjerg fra Kirk & Maarbjerg. I dommerkomiteen sad repræsentanter for Singapore Airlines, Gate Gourmet – det store flykøkken i Københavns Lufthavn – og medierepræsentanter, bl.a. den anerkendte Ole Troelsø fra Børsen.

Resultat

Vinderen blev Mikkel Maarbjerg fra Kirk & Maarbjerg, og hans Michelin-mad blev første gang serveret på et Singapore Airlines-fly fra København til Singapore den 2. marts. Projektet blev en stor succes, der både førte til hype i rejse- og flyindustrien og resulterede i omkring 100 medieklip. Ikke bare danske medier skrev helsides og helhjertet om projektet. Mundvandet løb også hos flere internationale medier. Sidenhen har en række luftfartsselskaber forsøgt at gøre Singapore Airlines kunsten efter.

grønt essencius logo

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfording, vi skal hjælpe med?

Kontakt os