Solar Polaris – ’Betalt af solen’ 2018-08-27T08:50:50+00:00

Project Description

Solar Polaris – ’Betalt af solen’

Udfordring

Da sourcing- og servicevirksomheden Solar i begyndelsen af 2017 skulle etablere solcellevirksomheden Solar Polaris, fik Essencius til opgave at sikre den bedst mulige lancering. Fokus skulle være B2C-markedet i Danmark.

I vores indledende research opdagede vi en bemærkelsesværdig diskrepans mellem fakta og opfattelse: Solenergi har fantastiske fordele, men blandt danskerne er der en række myter forbundet med solenergi. Derfor skulle vi både aflive myter og samtidig skabe awareness, tillid og præference for et helt nyt brand.

Løsning

Vi udviklede kommunikationsplatformen ’Betalt af solen’ og herunder en integreret lanceringskampagne, der bestod af alt fra visuel identitet, website og salgsmaterialer til content marketing, tilstedeværelse på sociale medier, influencer-samarbejde og forskellige PR-indsatser.

Det centrale i lanceringskampagnen var en konkurrence, hvor fire familier landet over fik mulighed for at blive testfamilie og vinde et solcelleanlæg fra Solar Polaris. På den måde ville vinderfamilierne være med til at aflive myter og vise andre danskere fordelene ved solcelleanlæg.

Som ambassadør for kampagnen engagerede vi vejrekspert og tv-vært Cecilie Hother, som medførte stor troværdighed til det nye brand.

Resultat

Solar Polaris fik en varm velkomst af danskerne, og samarbejdet med Cecilie Hother var afgørende for succesen med at aflive myter og brande Solar Polaris.

Hele 4.000 deltog i konkurrencen om at blive testfamilie, og flere hundrede danske familier begyndte at følge Solar Polaris på sociale medier og i nyhedsbreve.

Solar Polaris fik omtale på både nationalt, regionalt og lokalt niveau gennem mere end 50 medieklip, der samlet nåede et earned audience på over 3,5 mio. til en PR-værdi på mere end 2 mio. kr.

grønt essencius logo

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os