Toms CSR 2018-01-17T13:40:23+00:00

Project Description

TOMS

På sporet af bæredygtighed og god smag /Sporbarhed giver god smag i munden.

Toms CSR

Udfordring

Toms har i snart ti år arbejdet for fuld sporbarhed på deres kakao, så dyrkningen foregår under gode, bæredygtige forhold for bønderne og deres familier. Samtidig har chokoladeproducenten udviklet en særlig metode til at forbedre kakaosmagen. Vores udfordring lå i at fortælle denne komplekse historie om et elsket produkt til et publikum, der ønsker oplysning, men stadig vælger chokolade ud fra smag, pris og kvalitet.

Løsning

Vi skabte et stempel, smykket med et evighedssymbol og udformet som en QR-kode. På den måde visualiserede vi både sporbarhed, som den evige rejse mod en bedre verden, og gjorde kompleksiteten til en tilgængelig kilde af ny viden. Stemplet fortæller os, at bevidste valg gør en forskel, både for smag og for bæredygtighed.

Resultat

Vi skabte ikke blot en rammende visuel identitet for Toms CSR, vi gjorde også en fakta-tung historie let at gå til. Med infografik viste vi, hvordan chokoladen bliver til. Det blev synligt, at god smag kan føre til flere skoler, flere lærere, flere elever og endda til IT-centre for kakaobønder. Og det blev et hjertebarn for os at signalere, at en CSR-politik kan skabe respekt for kulturforskelle, traditioner og den klode, vi bor på.

Sporbarhed giver god smag!

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfording, vi skal hjælpe med?

Kontakt os