ISSUES MANAGEMENT

Når dit brand udfordres, hjælper vi dig med at kommunikere med presse, forbrugere og interessenter

Issues management er et strategisk redskab til at ændre, fastholde eller udvide et brands omdømme og opfattelse hos vigtige stakeholders. Med Issues management vurderer og kortlægger vores PR-team emner, sager og kommunikationsproblemer, der kan have positiv eller negativ indflydelse på offentlighedens opfattelse af dit brand eller din virksomhed. Og vi foreslår en strategi, der kan løse op for et problemet, initiere en nødvendig debat eller åbne for forståelse mellem parter.
Vores PR-team er klar til at hjælpe dig med løbende issues management.

To af vores issues management kunder

I tæt samarbejde med Grayling og det svenske lead-bureau Narva  hjalp vi verdens største producent af tun på dåse, Thai Union,  med at navigere i de rørte vande omkring overfiskning, fangstmetoder, bæredygtighed og sporbarhed.
Hvis du vil høre mere om dette så ring 40 55 53 06.

Danmarks førende sportsretailer, SPORTMASTER, har omkring 80 butikker. Vi hjalp SPORTMASTER med at kortlægge og afklare forbrugernes holdning til shopping i lyset af Covid19-pandemien og med at kommunikere om, hvordan butikkerne imødekommer den utryghed kortlægningen viste.
Ring og hør mere på 40 55 53 06.

Kriser kradser i omdømmet

Crisis management eller krisehåndtering er anderledes. En krise er et pludseligt opstået problem, der kan skade dit brand eller virksomheds omdømme. En krise er ikke forudset – og den kræver øjeblikkelig reaktion. Det kan være en tsunami, coronavirus, et sammenbrud i din supply chain, en større produktionsfejl eller en anklage rejst i medierne.  Problemområdet er ofte kendt, og er måske relateret til et af de issues du og dit brand allerede arbejder med, men ingen ved, hvornår krisen rammer.

Vi tilbyder målrettet, hurtig, hands on beredskab og krisestyring. Vi udarbejder scenarier, en PR-plan, leverer et beredskab, der kan træde til med times varsel, medietræning, dialog med medierne, styring af dine sociale kanaler samt 24-7-monitorering af medier og SoMe.

Reputation Management

“Det tager tyve år at opbygge et godt omdømme, men det tager kun fem minutter at ødelægge det.” Det er et citat som tilskrives Warren Buffet, og der er meget sandt i det. Dog er det også sådan, at brands og virksomheder med et godt og stærkt omdømme står stærkere i en situation, hvor de er i negativt søgelys. Derfor hjælper vi virksomheder med at opbygge og vedligeholde et godt omdømme blandt stakeholders. Du kan blive klogere på emnet i vores blogpost om reputation management, hvor vi også giver tre tip til, hvordan du skaber et godt omdømme.

Kommunikationsbureau Essencius

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?

Kontakt os