Anthon Berg – Julerejsen 2018-02-27T12:18:05+00:00

Project Description

Anthon Berg – Julerejsen

Utmaning

Da Anthon Berg og Essencius i december 2013 første gang fløjtede til afgang for Det Generøse Juletog og kørte studerende gratis hjem til jul, kom generøsitet for alvor på dagsordenen. Det blev en massiv succes – både socialt, digitalt og analogt. Året efter var udfordringen at skabe mindst lige så gode resultater – selvom nyhedsværdien var falmet.

Løsning

I stedet for at satse på et nyt koncept perfektionerede vi i 2014 Det Generøse Juletog. Toget kørte længere og til flere destinationer. Antallet af studerende, der kunne komme gratis hjem, blev fordoblet. Valutaen generøsitet blev udfoldet og med hensyn til julehyggen, gav blandt andet L.I.G.A, Thomas Skov og Anette Heick den alt, hvad remmer og rensdyrets seletøj kunne holde undervejs.

Resultat

I stedet for at strande med en gammel nyhed satte vi en juletradition på skinner.  Billetterne blev revet væk på få timer, mediernes interesse var stor og deltagernes engagement intenst. PR-indsatsen nåede nye højder og gav 169 presseklip, der nåede 2,7 millioner læsere. På sociale medier spredtes det generøse budskab med et reach til 475.000 brugere og flere end 30.000 engagerede brugere.

grønt essencius logo

READY TO TALK?

Do you have a challenge we can help with?

Contact Us